Wednesday, October 13, 2010

החלפת רהיטים - לרהט מחדש את הבית/משרד, 6 טיפים חשובים

החלפת רהיטים היא חגיגה אמיתית. לרהט כמו לשפץ (אוטו, בית או חזה...) זה להתחדש, לשנות, לגוון ולדעת קצת יותר מבעבר בחלום שלכם. לכל אחד יש את ריהוט הבית עליו הוא מפנטז ובכל פעם שאתם מחליפים רהיטים, משהו מהחלום הזה מתקרב אליכם. אלו שישה טיפים חשובים לשלבי החלפת רהיטים בבית/משרד.

1. הריהוט הישן שלכם שווה כסף! עובדה. רהיטים, ככל שהם יראו לכם ישנים/בלויים/לא רלוונטים, לא בקו האופנה או הצרכים שלכם, יכולים להתאים בול לאחרים. צלמו את הריהוט מכמה זויות, השקיעו קצת זמן בפירסום מודעות בלוחות הגדולים ובתוך יומיים ישרצו גדודי שוכרי דירות שרק מחפשים לקפוץ על המציאה שפירסמתם. בדוק.

2. מתי לא כדאי להחליף ריהוט? אם אתם לקראת ילדים או חיית מחמד חופשייה בבית, וותרו על התענוג לכמה השנים הקרובות. עדיף 'לסבול' עם הריהוט הישן מאשר לגלות, לספור ולתאבל מחדש על כל שריטה קטנה וחדשה או צבעי גועש על העור היוקרתי.

3. איך נפטרים מהרהיטים הישנים ? אם רכשתם רהיטים חדשים בחנות שמספקת הובלה, חכו עם פינוי הריהוט הישן עד לרגע האחרון. כשיגיעו המובילים (שמחפשים ושמחים לקבל כזו עבודה מזדמנת), ספרו להם שעוד שעה מגיעה חברת ההובלות שאמורה להוריד את הרהיטים הישנים ובגלל טעות בזמנים נוצר מצב שהם הגיעו קודם...ציינו את הסכום שרוצים לגבות ממכם (פחות 15%) ותקבלו הורדת רהיטים מהירה בזול ומיידית. אם שמעתם בעצתנו מסעיף 1, ודאו שהרוכש יודע שהובלת הריהוט היא באחריותו.

4. איכות או עיצוב? אם נסגרתם על עיצוב מסויים, בידקו את איכותו ונוחותו. אם נסגרתם על נוחות/איכות מסוימת, ודאו שהעיצוב מתאים לכם ללא פשרות. זיכרו שככל ששני הנ"ל משתלבים ומאוזנים יותר, כך המחיר יעלה.

5. דרום תל אביב? כן. ללכת ולו רק לסיור רגלי של התרשמות, ברחובות הרצל ואיזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב, שווה את הטירחה. במקום תוכלו לראות רעיונות, הזדמנויות ואפילו מוצרים נדירים. קחו בחשבון שהאיכות ברוב החנויות האלה זהה, נמוכה בדרך כלל והמחיר משתנה מחנות לחנות בעשרות אחוזים בהתאם למצב הרוח של המוכר באותו רגע נתון שנכנסתם אליו. אם אתם מרגישים 'אנטי' מסויים מצד המוכר בזמן המקח על המחיר, עשו הפסקה, צאו לסיבוב וחיזרו מאוחר יותר/למחרת. לפעמים החיוך/קפה בבוקר עושים הבדל של מאות שקלים בקנייה.

6. עזרה לזולת? אפשרי! אם בחרתם שלא למכור את הריהוט הישן ולא חבקש ממובילי הריהוט החדש שיורידו את הרהיטים שלכם למטה, תוכלו לפנות לאחת מעשרות עמותות שישמחו להגיע אליכם ולקחת את הרהיטים כתרומה למשפחות נזקקות/מרכזי תמיכה.

No comments: