Tuesday, April 6, 2010

שולחן מחשב לבית/למשרד - 3 טיפים לרכישה בטוחה

מחפשים שולחן מחשב למשרד? רוצים שולחן מחשב לבית? לרשותכם מדריך מזורז על שולחנות מחשב ואיך קונים שולחן מחשב מוצלח, לאורך זמן, במחיר סביר. המחשב הבייתי, המשרדי, הנייד והנייח, הם חלק מרכזי בחיי היומיום של רובנו. 'בילוי' מול וסביב המחשב הפך לנחלת עובדים רבים כמו גם אנשים פרטיים המתקשרים, מנהלים את המוזיקה/סרטים שלהם ועוד. הכל בעזרת המחשב. פייסבוק ורשתות חברתיות דומות, הביאו איתן גל של משתמשים פרטיים שעברו מקריאת אימיילים אקראית, למשתמשי מחשב כבדים. כולם, כולל המשתמש/ת המזדמן/ת, חייבים תנוחה הגיונית, נוחה ובריאה, כדי להמשיך ולתפקד מול ועם המחשב, מבלי לצבור נזקי בריאות - ראייה, פרקים, גב ועוד.

בחנויות רהיטים באינטרנט כמו גם באולמות התצוגה (ותודה לאלוהים שלא כולם איקאה ככה שאחרי שניים שלושה שולחנות מחשב שמצביעים על הסגנון, אפשר לברוח מהחנות מבלי לעבור מסלול הליכה ומסע כומתה שמסתיים תמיד בנקניקיה בלחמניה), תמצאו במרכז המשרד לדוגמא, או חדר העבודה/ילדים/משפחה, שולחן או מקום מיוחד למחשב.
שולחנות שקופים, כאלו שכל בוס היה רוצה לראות (או יותר נכון לראות דרך) באופן ספייס שלו, שטפו את משרדי ההייטק בשנים האחרונות, אך מבחינה עיצובית, הם לוקים בחסר ברוב המקרים, כמו רוב שולחנות המחשב שמנסים לתת פונקציונליות על חשבון עיצוב לכן טיפ ראשון - תבחרו מה יותר חשוב לכם, עיצוב או פונקציונליות וכמובן שבעזרת הגדלת התקציב תגדילו את הסיכויים שלכם למצוא שולחן מחשב פונקציונלי ומעוצב.
כשהמסך (לא המחשב עצמו שאת מיקומו נבחר שרירותית על פי המקום המוקצה לו ו/או טעם אישי), נמוך מדי, תרגישו אחרי חודשיים את הגב העליון והעורף צועקים לעזרה. כאשר המקלדת גבוהה מדי, תיפרדו מכמה שעות בתור לאורטופד, לכן, טיפ שני - חשוב להתאים את הכיסא והשולחן ולאפשר כיוונון אישי בהתאמה שונה לכל בן בית.
הטיפ השלישי והאחרון נוגע לייעוד. שולחן למחשב נייד, עולה 100-500 ש"ח אך יכולותיו מותאמות למחשב נייד בלבד ואל תנסו לשים עליו שום דבר אחר, כי הוא יבגוד בכם בדיוק כשזה יראה שכל המחשב, המדפסת והסורק 'מצליחים' להישאר עליו. שולחן מחשב נייח עם מקום למדפסת, סורק, צורב, מקלדת נשלפת ומקום ייעודי לעכבר, עלול להיות כבד, מאסיבי וגדול מדי לחדרי סטודנטים.
קניית שולחן מחשב תשרת אתכם לפחות לכל אורך חיי המחשב. בשביל שתוכלו לסיים את התקופה בלי כאבים אוקטופדים חדשים, מומלץ לנסות בשטח את השולחנות, הכסאות וכל הפרטים הנוגעים לעיצוב חדר העבודה/המשרד שלכם.

No comments: