Monday, September 7, 2009

איקאה - מרהטים את הבית בחוכמה


ריהוט לבית הוא נושא רציני ולכן נפתח בבדיחה - אני לא כותבת את הפוסט הזה בשביל ו/או מטעם איקאה. זה אומנם נשמע מצחיק, אבל אמיתי. הכתיבה באופן כללי מנסה לנתח ולאפיין את ההתנהגות הריהוטית שאפשר לזהות ברוכשי ורוכשות רהיטים בעיקר בארץ ישראל. איקאה, הכל כך לא ישראלית, נפגעה (למרות שאם תשאלו את המנכ"ל של איקאה הישראלית, הוא כמובן יכחיש) מאד מהתדרדות היחסים הדיפלומטים בין שבדיה (מולדתה של רשת החנויות איקאה) לישראל.
איקאה נלחמה בבתי המשפט הישראלים כדי לאפשר לה לפתוח סניף שני לסניף איקאה נתניה, בחולות ראשון לציון, כדי לספק את התאווה הישראלית למוצרים זולים (יחסית), קלים להובלה (יחסית) ומובנים להרכבה עצמית (....יחסית). לאחרונה קיבלה איקאה הישראלית את ה OK הרשמי וההכנות יצאו לדרך. אולם הפירסומים השבדים אודותו סחר באיברים פלשתינאים מצד גורמי ביטחון בישראל וגורמים פרו ישראלים מחוצה לה (פרשת חשיפת הסחר באיברים והברחות הסמים בקורנפלייקס שהציגה דתיים מזוקנים נלקחים למעצרים רחבי היקף כחלק מהמאבק במאפיית ניו ג'רזי), הפכו את השבדים מעם שקט וצהבהב, לעם שנוא, שונא ולא מתנצל.
ובכל זאת, הלכתי היום לחנות איקאה בדרום נתניה (עולים מכביש החוף במחלף פולג, פונים ימינה ומיד שמאלה) ועשיתי את 'סיבוב הקנייה'* בפעם השביעית וגם הפעם התפעלתי יותר מעצמי שזכרתי את מספר הפעמים שביקרתי במקום מאשר מהמוצרים והאפשרויות הבלתי מוגבלות שמציבים בפני רהיטי חנות איקאה. הזיכרון מהנקניקיה, מהירות השירות (המינימלי אם צריך), אדיבות השומר ושיטת ה'קנה ולך מפה', השאירו חותם.
אז איך באמת אפשר לרהט את הבית בחוכמה? כמה עצות למי שרק עכשיו מתחיל להפשיר יחסיו עם השבדים:
1. קחו את סרט המדידה, העיפרון ודף הכתיבה איתכם מהתחלה.
2. רישמו כל דבר (כל דבר) שרשום על תגית המוצר בו אתם חושקים.
3. תשאירו 10-30 ש"ח במזומן לאדם לסוף הקניות. אם באמת אתם הולכים את כל הסיבוב, התחנה הכמעט אחרונה תהיה המזנון.
4. מי שהולך להביא את האוטו, שיקח איתו את הקבלה, זה מקל על כולם.
נתראה בשבדיה/ראשל"צ.
* בחנויות איקאה כמו שאין בהרבה חנויות אחרות השואפות למבנה כזה, יש מסלול שכל מטרתו היא להוליך אתכם בשבילי פוטנציאל הרכישה שלכם. לא שמתם לב? זה עובד. שמתם לב? תודו שהמשכתם ללכת בכל זאת....:-)

No comments: